گرجستان، مقصد جدید گردشگران ایرانی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گرجستان، مقصد جدید گردشگران ایرانی
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1098
نویسنده : منو تو

چالوس 600 هزار تومان؛ باتومی 400 هزار تومان
شاید دلیل اصلی رغبت ایرانی‌ها برای سفر به به بندر باتومی، ‌قیمت این سفر است که در قیاس با بسیاری از مقاصد گردشگری در داخل ایران ارزانتر است. امکان سفر زمینی از تهران به بندر باتومی این ارزانی را دو چندان کرده و اعمال قانون لغو روادید از سوی دولت گرجستان، اشتیاق طرفداران سفر ارزان را برای عزیمت به این کشور بیشتر کرده است.

هزینه سفر زمینی به بندر باتومی و چهار شب اقامت در یک هتل سه ستاره که از نظر کیفیت به هتل‌های چهارستاره وطنی پهلو می‌زند با احتساب خورد و خوراک کمتر از 400 هزار تومان است. 150 هزار تومان بلیت اتبوس تهران ـ باتومی، هتل‌های سه ستاره با صبحانه برای یک شب 25 هزار تومان به همراه هزینه وعده‌های غذایی که برای یک نفر هر وعده کمتر از 10 هزار تومان می‌شود، ریز هزینه‌های این سفر است.

اما همین سفر به سواحل خزر در مازندران به 600 هزار تومان بالغ خواهد شد. هزینه یک شب اقامت در اتاق یک هتل دو یا سه ستاره به همراه صبحانه در مازندران در روزهای تعطیل بین 100 تا 150 هزار تومان است. چهار شب اقامت با هزینه رفت آمد (با خودروی شخصی 70 تا صدهزار تومان ، با اتوبوس برای هر نفر رفت و برگشت 40 هزار تومان) برای هر نفر به بالای 500 هزار تومان بالغ می‌شود. چنانکه به این رقم 8 وعده غذایی را هم که رستوران‌های مازندران برای هر نفر کمتر 15 هزار تمان نمی‌شود را هم اضافه کنید به رقمی حدود 600 هزار تومان خواهید رسید.

یادآور می‌شود تمامی هزینه‌ها از مبدا تهران محاسبه شده است. این در حالی است که سفر به کشورهای همسایه برای ساکنان شمال‌غرب ایران ارزان‌تر تمام می‌شود سفر به مازندران برای ساکنان مناطق مرکزی ایران، گرانتر.

مقایسه این ارقام، شاید گواهی باشد بر این مدعا که گردشگری در ایران گران است و پاسخی بر چرایی تمایل روزافزون ایرانی‌ها برای سفر کشورهای همسایه ...
 


منبع:

خبرآنلاین



:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: گرجستان , چالوس , مازندران , گردشگری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: